STØTTEPULJE
Om puljen:
Vi ønsker at støtte lokale kreative sjæle med midler til at bygge vogne, skabe kreativt indhold eller facilitere rammer for kreativ udfoldelse der vises i vores parader i forbindelse med enten Aalborg Børnekarneval eller Aalborg Karneval 2025. Vi ønsker med støttepuljen at bidrage til at fx foreninger, kunstnere eller privatpersoner kan udfolde sig kreativt i det, der gør vores arrangementer helt unikke, nemlig paraderne.
Vi har et ønske om, at vi med denne runde af støttepuljen understøtter projekter hos lokale idérige personer med fokus på at medskabe farvestrålende parader, der bobler af kreativitet. Vi ser gerne at projekterne forholder sig til næste års tema: Mit sande jeg.
Støttepuljen kan ansøges til at dække udgifter såsom: indkøb af materialer, investering i udstyr eller støtte til rammer for kreativ udfoldelse til specifikke projekter. Projektet skal deltage eller præsentere sig selv i en af de to førnævnte arrangementer: Aalborg Børnekarneval eller Aalborg Karneval.
Hvem kan ansøge:
Foreninger
Virksomheder
Kunstnere
Privatpersoner
Ansøgningen skal indeholde:
Navn, adresse, telefonnummer, CVR nr / CPR nr samt kontooplysninger.
Ansøgning (1/2 – 1 sides idebeskrivelse) med fokus på hvordan puljens formål forankres og hvordan støtten skal bidrage til at føre jeres ide ud i livet. Desuden skal I beskrive, hvordan jeres idé har en positiv indflydelse på det arrangement, I ønsker at bidrage til
Et arbejdsbudget – et lille arbejdsbudget, hvor vi kan se hvordan midlerne skal bruges.
Ansøgningsprocedure:
Vi uddeler støttepuljens midler efter endt ansøgningsproces. Der er åbent for ansøgninger fra d. 13/10 til d. 10/11 kl. 23:59, hvorefter ansøgningerne behandles af en jury bestående af 1 intern og 2 eksterne.
I bedes sende ansøgning og budget til mailen: info@aalborgkarneval.dk
Udbetaling:
Udbetaling sker ved overførsel efter tilsagn om støtte. Dette sker via CVR nr. til virksomheder eller foreninger. Hvis det er til privatpersoner overføres midlerne via CPR nr., hvilket betyder at modtager beskattes af beløbet. Aalborg Karneval indberetter honoraret til Skat.
Efter endt projekt:
Vi skal efter projektet er afsluttet have tilsendt en lille rapport på max en side, hvor I beskriver hvordan de udbetalte midler er blevet brugt ift. det ansøgte budget. Ydermere skal I efter endt projekt dele foto og videomateriale af jeres færdige projekt, som vi må bruge på vores platforme.